Jste zaměstnanec a chtěl byste chodit na networkingová setkání? Jste si jist, že vám networking v práci pomůže dosáhnout lepších výsledků a to jediné, co potřebujete, je přesvědčit vašeho šéfa o tom, že členství v networkingovém klubu přinese výsledky i celé firmě? Připravili jsme pro vás pět argumentů, kterými můžete svoji žádost nadřízenému o proplacení členství v klubu podpořit. 

 

Získávání nových obchodních kontaktů

Networkingové setkáníCílem práce networkingových klubů je propojovat živnostníky, majitele firem, obchodníky a manažery, zprostředkovat a usnadnit jim získávání nových obchodních partnerů, dodavatelů a klientů… Na jednom místě jich tak můžete najít až několik desítek najednou. Dalo by se mluvit o splněném snu každého, kdo alespoň jednou v životě zažil nutnost „studeného navolávání“, tedy telefonického oslovování lidí z nakoupené databáze či vyhledaných na internetu.  Napadá vás zajímavější argument pro vašeho nadřízeného?

Ti, kdo přicházejí na networkingová setkání s otevřenou hlavou, nevidí jen lidi, kteří s nimi sedí u stejného stolu, ale zejména ty, kdo jsou jejich obchodními partnery, kamarády, sousedy či příbuznými. Databáze každého z nás čítá stovky až tisíce kontaktů a je jen na nás, zda přesvědčíme svou seriózností, odborností a lidskými hodnotami přítomné, aby nás s nimi propojili. Poměrně často se na networkingových akcích hledají i doporučení v osobní oblasti – takový ověřený zubař se dnes cení zlatem.  A během let, kdy pořádáme tato setkání, jsme zažili i propojení v rovině osobních vztahů. Najít partnera pro život můžete i na networkingu. Je ale jasné, že tohle asi nebude ten pravý argument pro vašeho šéfa… :)

 

Udržování a prohlubování vazeb

Jaký vztah máte s člověkem, se kterým jste se setkali jednou? A jaký s obchodním partnerem, kterého vídáte pravidelně delší dobu? Asi sami cítíte, že důvěra k němu bude na zcela jiné úrovni.

Navazování vztahů, budování důvěry, přesvědčení ostatních, že jsme expertem ve svém oboru a díky tomu všemu vytváření své sítě užitečných kontaktů, tak vypadá správně uchopený networking. A jak možná už sami tušíte – je to rozhodně běh na dlouhou trať… Nestává se, že přijdete poprvé na setkání a hned se na vás „sesypou“ ostatní účastníci s prosbou, abyste jim dodali vaše služby nebo zboží. Zaprvé vás ještě pořádně neznají a zadruhé zrovna v tu chvíli váš produkt či službu nepotřebují. Proto také nedejte na slova někoho, kdo byl na networkingu jen jednou a pak všude hlásil: „Ono to nefunguje.“ Maraton taky nezaběhnete po prvním tréninku.

Pravidelnými návštěvami, prezentací své nabídky, schůzkami s ostatními členy networkingového klubu a budování si pozice odborníka ve vašem oboru však důvěru ve vás výrazně posílíte a na koho myslíte, že se pak ostatní obrátí, až řešení jejich problému bude aktuální? Ano, na vás.

Může se stát, že váš nadřízený bude netrpělivý a očekávání hmatatelných výsledků přijde hned po první návštěvě klubu. Vysvětlete mu, jak networking funguje, se kterými členy klubu vidíte možnost spolupráce a jaké další kroky směrem k nim zvažujete (osobní schůzka, detailní zjištění potřeb, nabídka konzultace apod.) A nejlepší radou je pozvat svého šéfa na některé ze setkání, aby si i on mohl zažít vstřícnou a pozitivní atmosféru klubu na vlastní kůži. A nejlépe v den, kdy využijete možnost rozšířené prezentace, kterou například v našich klubech členům nabízíme. Bude hrdý nejen na svou firmu, ale i na vás!

 

Úspora času a peněz

Networkingové setkáníDíky networkingu poznáte spoustu lidí, kteří mohou být prospěšní nejen vám, ale i vašemu zaměstnavateli. Na našich setkáních členové i hosté často hledají nové zaměstnance a kolegy do svých firemních týmů.  A také je zde nacházejí. Navíc s bonusem osobního doporučení, což je často mnohem cennější než reference personalisty, který daného člověka viděl v lepším případě pár desítek minut. A to ani nezmiňuji finanční úsporu za provizi agentuře. Funguje to i naopak, kdy například někdo z blízkého okolí členů hledá novou zajímavou pozici a díky osobním vazbám ji tak získá.

Samozřejmě, že úsporu času a peněz najdete i ve vztazích mezi firmami. Budete hledat nové kanceláře pro vaši společnost? Obrátíte se raději na realitního makléře, kterého dlouhodobě znáte z klubových setkání nebo raději otevřete Google a začnete hledat někoho neznámého?

Často v praxi vidíme, že networkingový klub může do značné míry nahradit obchodní, marketingové a personální oddělní firmy. Kontaktů díky němu získáte spoustu, a když je správně využijete, úsporám se meze nekladou.

Mimochodem, znáte nějakého šéfa, který v současné době nemá rád úspory?

 

Sbírání zajímavých informací

Networkingová setkání jsou líhní nejen nových kontaktů, ale i nápadů a informací. Pravidelně si tak rozšiřujete právní, účetní i daňové povědomí, doputují k vám informace z oborů, o kterých jste dosud nic nevěděli. To vše může být inspirací pro novou spolupráci, která by vás od stolu v kanceláři nenapadla, klub může také sloužit jako místo pro marketingový průzkum, pokud připravujete ve firmě nový produkt či službu. Názory třeba dvaceti podnikatelů či manažerů mohou mít svou váhu při rozhodování. Mnohdy stačí jen správný dotaz a dozvíte se informace, které byste nezískali nebo by to stálo spoustu úsilí, času a finančních zdrojů.

Vždy je lepší mít někoho, komu můžete zavolat se žádostí o radu či konzultaci, než se spálit. Na tohle váš šéf jistě uslyší.

 

Poznání konkurence

Každý chce mít náskok před konkurencí, a tak jistě i vy sledujete nabídku, cenovou politiku a marketingové aktivity firem ve svém oboru. Tedy vše, co je na první pohled viditelné zvenčí. Díky networkingu se však můžete dostat k informacím, které jen tak lehce nezískáte.

Členové či hosté klubu mohou být zákazníkem konkurence či vám kontakt s takovouto firmou mohou zprostředkovat. Vy tak máte jedinečnou příležitost zjistit, proč se váš potenciální klient nerozhodl pro vás, co bylo při této volbě rozhodující, jak je se stávající spoluprací spokojen a co můžete udělat proto, abyste právě tuto firmu (a nejen ji) příště získali právě vy.

 

Co dělat, pokud argumenty selžou?

Co dělat v případě, že žádný z těchto argumentů nepřesvědčí vašeho šéfa o tom, že členství v networkingovém klubu není jen váš rozmar a snaha vyhnout se pobytu v kanceláři? Pokud jste hodnocení například podle počtu zakázek nebo podle obratu, který svému zaměstnavateli přinesete, sedněte si ke kalkulačce, tužce a papíru a spočítejte si, kolik a jakých zakázek byste museli získat, aby se vám vyplatilo členství uhradit ze svého. Proberte to s majitelem networkingového klubu, a pokud oba uvidíte, že je reálné dosáhnout potřebný obrat, jděte do toho! Konec konců, získané kontakty, informace a zkušenosti budou jen a jen vaše – vy si je pak ponesete s sebou dál. I když zaměstnavatele někdy v budoucnu změníte.

A v případě, že v současné firmě zůstanete i za rok, je více než pravděpodobné, že vaše výsledky dosažené díky networkingu šéfa přesvědčí, aby v členství viděl ten nejlepší marketingový výdaj vaší firmy!