8 tipů k úspěšnému zvládnutí networkingové akce

Vydáno: 25. 7. 2018

Už jste možná setkali s radou využít některou z networkingových akcí pro vaše poptávky typu „potřebuji nové klienty“, „hledám někoho ověřeného, kdo mi dodá… “ nebo třeba i „hledám novou práci“.

Sebrali jste odvahu a rozhodli se, že se některé networkingové akce zúčastníte.

A my jsme pro vás připravili pár tipů, jak networking a příležitosti, které nabízí, plně využít. On totiž není o tom, že někam dojdete, sezobnete občerstvení, seberete vizitky a následně se stane „zázrak“. Stejně jako většina aktivit i networking vyžaduje nějaké to plánování a přípravu.

Než vyrazíte na akci

Mějte cíl

Před tím, než jdete na jakoukoli networkingovou akci, měli byste si odpovědět na otázku: „Proč tam jdu?“

Stanovte si ideálně dva různé výsledky, které od své účasti čekáte. Například to může být „představit osobně své služby deseti lidem“ nebo „domluvit si tři schůzky“. Když budete vědět, proč na akci jdete, pomůže vám to udržet soustředění na splnění vašeho cíle.

Nezapomeňte na vizitky

Je sice doba digitální, ale staré dobré vizitky mají stále své místo. Dát člověku něco fyzického do rukou je prostě trvalejší, než jen poslat vizitku prostřednictvím mobilného telefonu.

Vemte si proto vždy dostatek vizitek, informujte se u organizátora na počet účastníků akce a mějte je po ruce.

Oblečení

První dojem uděláte jen jednou. A proto se nevyplatí podcenit svůj zevnějšek. Oblečte se jako profesionál ve vašem oboru – sami byste asi nechtěli spolupracovat s někým ošuntilého zevnějšku.

Na akci

Efektivní a efektní představení

Když někoho nového potkáte, navažte oční kontakt, řekněte jasně své jméno, co děláte a podpořte to pevným potřesením rukou a úsměvem. Pak pozorně naslouchejte představení protějšku, jeho jméno si zapamtujte (a vězte, že to někdy je sakra obtížné v ruchu akce). Malá rada – když jeho jméno jednou, dvakrát během konverzace použijete, bude se vám pamatovat lépe.

Nejprve naslouchejte a pak mluvte

Chcete prozradit networkingové tajemství? Nechte druhé mluvit! Když během rozhovoru položíte jako první otázku svému protějšku, tak se uvolní a bude o sobě a svém podnikání povídat mnohem soustředěněji. A vám se na oplátku dostane další dávky soustředění, až mu budete povídat vy o svém podnikání.

A jaké otázky použít? Pokud potřebujete několik startovacích, tady je máte:
„Co je váš nejúspěšnější produkt/služba?“
„Co aktuálně u vás ve firmě chystáte za novinky?“
„Jak jste se dostal/a k tomu, co děláte?“

Běžte k věci

Při vašem představení běžte k věci. Žádné dlouhé vyprávěnky, 2-3 věty pro popis vaší činnosti musí stačit. Vyhněte se v nich i oborovému žargonu – tomu nemusí váš partner v diskuzi rozumět a pak vůbec nebude tušit, proč s vámi dál pokračovat.

Dělejte si poznámky

Dělejte si poznámky. Dělejte si poznámky. Dělejte si poznámky. Víckrát to snad není potřeba opakovat. Jinak po pár setkáních zapomenete spoustu informací a detailů, které se vám následně budou hodit. Mimochodem, pro poznámky mají účastníci Profinetworkingu dostatek místa v tištěných katalozích, které dostávají při příchodu na akci.

Po akci

Nejhorší, co můžete po networkingové akci udělat, je čekat, že se vám ostatní ozvou. Vemte aktivitu do vlastních rukou! Pár dní po akci napište lidem, které jste potkali, email nebo jim zavolejte. Domluvte si s nimi schůzku jeden na jednoho, kde budete mít víc času na to zjistit, jak si můžete vzájemně pomoci.

Důležité je zůstat v kontaktu. Jen tak vám nově navázané vztahy budou fungovat a plnit ty cíle, se kterými na networking chodíte.

Podobné články

Design a šetrnost k přírodě ruku v ruce. Be Nice

Design a šetrnost k přírodě ruku v ruce. Be Nice

Častým dojmem ve společnosti je, že co je recyklované není hezké. V Be Nice každý den prokazujeme, že opak je pravdou. Be Nice založila Mirka s partou svých kamarádů. Mirka chtěla po dlouholetých zkušenostech v polygrafii propojit svět tisku s šetrností...

číst více