Svět reklamy, je všude kolem nás a je důležitá?

Vydáno: 12. 3. 2019

Když se řekne reklama, člověk si představí to otravné přerušení v polovině napínavého filmu, nebo blikající billboardy kolem rušných silnic, případně noviny plné slev. Za zmínku stojí i ty chytlavé znělky, které několik dní nedostanete z hlavy, ale přesto je za tím vším mnohem více. Pojďte s námi nahlédnout do zákulisí, kde všechno tohle vzniká a také proč vlastně? Reklama jako prostředek sdělení informací, určitá forma komunikace, nebo ovlivnění spotřebitele?

Vždy záleží na úhlu pohledu, každopádně bychom si hned na začátku měli uvědomit, že nebudeme mluvit o klasickém “Teleshoppingu“, který se může zdát s reklamou blízký, nikoli však totožný. Jelikož klasická reklama má přeci jen jiný cíl a tím je, rozkřičet do světa, že se objevilo něco nového. Že existuje super produkt, služba, značka, člověk, firma… Zjednodušeně, jde o to seznámit úzké, ale i široké okolí s informacemi. K tomu slouží mediální prostředí, ať už noviny, časopisy, rozhlas, televize, internet, nebo venkovní prostor. A tady se objevují aktéři, kteří tvoří obsah mediálního světa, kam se řadí i naše kreativní video produkce.

„Hofo, tvoříme videa s radostí.“ Tento slogan vznikl, tak trochu náhodně, ale doprovází nás hrdě od začátku našeho fungování. Honza, zakladatel Hofo Production, chtěl jednou větou vyjádřit KDO jsme a lépe to vystihnout nemohl, proto ho používáme dodnes.  Jdeme tak trochu mimo zajeté koleje. Není u nás v týmu člen, kterého by ta práce nebavila, každý v něčem vyniká, ale často se doplňujeme a fungujeme jako jedna ruka. Jenže, právě díky tomu máme za sebou spoustu úspěšných reklam, a to stále s úsměvem i stejným nadšením, jako před léty. V drtivé většině si vybíráme firmy, kterým sami skutečně věříme a chceme jim pomoci. Nebo jsou zajímavé natolik, že nás práce pro ně prostě baví a chceme být součástí jejich uvedení na trh. Není nám jedno pod co se podepisujeme, protože právě reklamou můžeme ovlivnit spoustu lidí, tak ať to přeci stojí za to.

Každý, kdo podniká je svým způsobem originální. Chce se nějak odlišit od konkurence, posunout se výše a být prostě vidět. Kdo se nebál zariskovat, měl větší šanci dosáhnout úspěchu než ten, co si své myšlenky nechal pouze v hlavě, ale svůj sen nikdy nezrealizoval. V marketingu tohle všechno platí dvojnásobně, vymyslet strategii, která bude fungovat je mnohdy náročnější proces, než se na první pohled může zdát. Co se za tím vším tedy vlastně schovává?

Je to Vaše kompletní image. Od zrození jména, přes logo, po Vaší kompletní prezentaci světu, k čemuž slouží klíčový vizuál vedoucí až k finální reklamní kampani pro veškerá masová media, kdy se zapíšete do podvědomí veřejnosti. Osobitý styl, estetické cítění, třeba i humorné podání, zapojení technických a odborných parametrů, doprovodný obsah, komunikace s veřejností, sociální sítě, televize a další, důležitou roli hraje vždy cílová skupina. Kreativci, kteří tvoří marketingový tým moc dobře vědí, co dělají. V tomto oboru se vyznají, neustále posouvají hranice k světovému trendu a všechny nástroje umí propojit a využít na maximum.

Jsme v roce 2019, takzvaná: „Digitální doba“. Jsou mezi námi světové firmy, které už ani žádnou reklamu k milionovým obratům nepotřebují, přesto však budují svůj online marketing jenom proto, aby uspokojili svoje zákazníky audiovizí, po které je neuvěřitelná poptávka. Video jako účinná zbraň k předání informací, bez ohledu na to, jak moc jste nebo nejste známí.

Autor: Veronika Jílková

Společnost Hofo Production je partnerem 15. Profibabince.

Podobné články

Design a šetrnost k přírodě ruku v ruce. Be Nice

Design a šetrnost k přírodě ruku v ruce. Be Nice

Častým dojmem ve společnosti je, že co je recyklované není hezké. V Be Nice každý den prokazujeme, že opak je pravdou. Be Nice založila Mirka s partou svých kamarádů. Mirka chtěla po dlouholetých zkušenostech v polygrafii propojit svět tisku s šetrností...

číst více